Zll a scenerií jarních opěvuje závěr knihy (»Pozdravujeme jaro«) věčně mladé, věčně slibné, věčně jásavé dění kosmické, aby pak ještě v »Rukách« zazněl kosmogonický paian vod, které »zpívají jedinou laskavou sílu, jež změnami nesčíslnými hledá pravou tvář země«. (»Zpívaly vody«.) Krajinomalba, jež na úsvitě básnického umění Březinova, dokud nebylo ani dosti skladné ani dalekozraké, měla hodnotu samoúčelnou, jest nyní, když ji provádí zkratkový dar syntetikův, spíše jen pomůckou, ilustrací, symbolem. N eopoušt1 země, již miluje; nepohrdá pomocí reality, kterou násobí; neztrácí při vzletech do výšek smyslu pro kvetoucí hlubiny, jimiž byla inspirována, ale vše, co bylo nazíráno, prožito, vnitřně osvojeno, nabylo hodnoty znamení. Neboť to jest neklamným znakem »stavitelů chrámů«, že se poznávají znameními a že »jako slib jiných nebes a země vidí hrůzu a nádheru věcí«.