se, že ani Smrti není. - :Padla úzkost, vše je vy· rovnáno, vše úejmo - člověk vedle človťka ° velitelsky jako králové, jdou zemí - služebnicí, -. s pohledem před se, ne k výškám, odkud v dni věčném, - hvězd tajemství prchlo« ~ Ale 8yri boží odmítá toto království světa. Dovolávám se svědka ještě autentičtějšího pro posouzení náboženské stránky »8větové revoluce«. Masarykův žák a nejlepší vykladač jeho náboženstvÍ, evangelický bohoslovec J. L. Hromádka praví ve v)'Lomé své knize »Katolicism n boj o křesťanství« (Praha 1925): »2. křesťanské zá· kladny náboženské vyrůstá určitý světov)' názor: Bůh stvořil svět, svět je dílo BožÍ, nikoliv výron z Boha; Kristus základem, smyslem a cílem všeho života a dění; theocentľism, nikoliv anthropocentľism, pľius Bůh - nikoliv člověk; zbožnost, nikoliv pľojevem lidských potřeb a cit 'Li , nýbrž životem, vzbuzeným a tvořeným Boží milostí« (str. 241) a jinde ještě určitěji: »N ejvyšší hodnoty lidské kultury: mravnost, myšlení vědecké, sociální ideály jsou věrou křesťanskou pořád stavěny ve světlo naprosté svátosti a lásky Boží, stále se děje připomínka, že nejvyšším statkem lidsk$'m není svět a jeho dary, nýbrž Bůh sám, jeho království bezvýhradné spravedlnosti a obecenství pokoje s ním. A tím je dán předpoklad, llby lidská mravnost se neztratila v relativismu, aby úsilí po sociální spravedlnosti se nezastavilo