hrdinské a 1829 změněno jako epos romantickohrdinské) a v Doktoru Faustovi (1844). Bez ohlasu zůstaly osudová truchlohra Jaromír (lR35), proti Grillparzerovi namířená tragedie Král Otakar ll. (v rukopise) a fraška Námluvy v Kol()({(~ji (1839), Významně zasáhl do prosodických sporů, zvířených )'Počátky«, teoretickou úvahou Zlomky o českém blÍsnirtl)í, zl'llÍMč pak o Prosodyi (1810). Krajan Hněvkovského, Vojtť-ch N",jedlý (1772-1844), děkan v rodném Zebráce, obrátil se od hravé lyriky k široce založeným skladbám epickým, napodobujícím jednak vlašské renesanční epiky, jednak Klopstocka, v jehož vleku stojí též dva svazky Básní (1833). Pět rozměrných eposů s náměty náboženskými (Poslední soud, 1804) nebo historick)'mi (Phm.llsl Otakar v PrusÍl'h, 1833), naplněn)'ch mrt\·ou rétorikou a papírovým hrdinstvím, vyšlo opOžděnč a zapadlo bez povšimnutí. Proti "Počátkům« namířil polemicko-alegorickou báseň BohlJně, jež však za jeho života nevyšla, K přispěvatelům Puchmajerov~'ch almanachů. do nichž přispěl i Jungmann, druží se vedle pracovníků bezv)'znamn)'ch i hranický ranhojič a polyhis~or JOSť'f R •• řrnan A~pit Gallaš (1756-1840), jehož Muza moravská, vyd. 1813 a 1825 Tomášem Fryčajem, zajímá vložen}'111i ukázkami poesie prostonú~odl1i: dobru<'~ký kUPl'C František Vladislav Rek (1769-1847), dávající svým didaktickým a satirickým veršům formu antikvující: hradeck)' rodák a sedleck~' farář JOSť'f Miloslav Raut •• nkranc (1776-1817), významnější spisy vychovatelskými a kazatelsk}'mi než hravou anakreontikou: a brněnský piarista a profesor František Dominik Kynský (1777-1848), horlivý překladatel klasiků a lžik.lasiků antických, francouzských, německ}'ch a polských. Stranou stojí Václav Stach (1754-1831), profesor gen. ~emináře v Hradisku u Olomouce, později theologické fakulty v Olomouci, osobní i literární nepřítel Dobrovského, Byl typick)'m .losefinistou a osvícencem, posměšn~'m odpůrcem protireformace a moci církevní. theologem racionalistického směru, Přesto vydal N ábožné pí.~lIČ pro katolického mčšfalJa a scdláka (1791), jež s Fryčajov~'mi "Písněmi duchomími>: (1788) jsou hlavním dílem katolické hymnologie v osvícenském věku i duchu. Odpor proti DobrO\'skému zapletl jej do polemick)'ch spisů veršovan}"ch nebo verši prokládaných, namířen)'ch především proti Dobrovského teoripřízvučné prosodie: skoro všechny, na př, Dit'1lý ollčillek 152