v "pondělí byla podívaná 1 sn jsme"· rovnou cestou do hospody. Na jedné straně u okna seděli sedláci a několik měšfanů, u kamen seděly ženy a malé děti, v třetím koutě stály holky všechny na jedné hromadě, uprostřed chlapci. Na jednom okně seděl orchestr, dudák a huslař. Dudák byl samý věnec, a na klobouku měl plno fáborů a kvítí. Hned u dveří byl šenk, kde rychtář hospodskému pro samé švagrovství nalévati pomáhal. Děvčata byly v červených ~átkách a ženy 9uď v čepcích nebo v plenách. Cepce mají buď bílé jako Plzeňky, anebo poločerné, co starodávní památku a pozůstatek buláckého kroje, pěkně do faldů složené s ploským dnem. Chlapci byli všecko v bílých punčochách a střevících, měli čisté koženky, krátké vesty, rukávy jako sníh, na hlavě tchořovku buďto zelenou aksamitovou nebo červenou. Po přívítání dali nám zahrát národní tance. Přála bych těm baletním tanečníkům a tanečnicím, kteří si tak mnoho na tom zakládají, když se několikrát na patě otočí, aby se přišli na zdejší tance podívat. Af si dudy jak chtí skřípají, oni mají takt v nohou j tu není slyšet ani o krok více, ani o krok méně, iak jeden přestane, přestane i druhý. A což polku I Tu vám tak pěkně tančejí, že ~e radost se podívat na ty nohy v punčochách a střevících, jak opravdu elegantně vypadají. Nejdříve tančili polku, pak štajriš (naši sousedskou), na to zelenák, obkročák a třínožku, všecKY tři jako náš vrták j potom dupavou, houp1!vOU, hrozičku (strašáka), ševcovskou a kolečko. Sevcovská je nový tanec, vymyšlený od našeho stiltného rych 26