starodávné i bez přírodní koncepce mytů, promlta své smyslové a citové stavy postavami z pravěké národní báje a pověsti, seskupenými kolem knížeckých dcer Krokových a obklopenými hasnoucími fantómy pohanských bohů. Zahloubáme-li se však do obsahu těchto i jiných básní i\tIedkova jinošství, seznáme, že jest poněkud jiný než u Jiřího Karáska ze Lvovic: na pohled stejné sebezrcadlení Narcise, zaujatého a okouzleného jenom sebou samým a nenacházejícího cesty k jiným bytostem, má u Karáska ráz elegie nad marně prožitým životem, kdežto u Medka ráz mladistvého smutku, který s touhou a plachostípohliží v čarovný a přece jaksi nedostupný svět před sebou a vedle toho pociťuje závratně příjemný zmatek ze smyslné žádosti, která se těla zmocňuje. Ale občas zazní jakési tušení možného vysvobození a žádoucí obrody, když básník pocítí živelnou lásku k rodné zemi, pokorné vědomí pokrevenství s bratry, odvážnou potřebu oproštění služby nadosobnímu úkolu ..začarování Narcisovo se chýlí ke konci. Úplný obrat, napověděný zvláště básněmi B řez e n a M a r not r a t n Ý syn, přinesla pak světová válka, jejíž první akordy zarlnívají ve skládbě O s tři h o m, psané již novým, uvolněným slohem básnickým. Na Pinských blatech jako dobrovolec mezi starodružiníky, kam se dostal zpod nenáviděného rakouského velení, na bojišti zborovském, kde se po prvé vyznamenal jako československý legionář, na dlouhém pochodě Rusí a Sibiří, kdy mu připadl důležitý úkol organisační a politický, na březích Tichého oceánu, v místech to starý.ch asijských kultur i věčně mladých přírodních divů, odkud byl zosnován vítězný návrat do vlasti, uvědomil si Rudolf Medek, že již nestojí v životě sám s pocitem marnosti a bezcílnosti, nýbrž že má jako platný člen pokrevného a jednomyslného společenství zač žít, zač bojova't a třeba i zač položit život - pocit hrdinství, pocit národního příslušenství, pocit mravního zařadění plní mu hrud' a to jako mohutná kolektivní skutečnost, vysvobozující z krisí teskného individualismu jinošského. V této 7