Na sta holuhů hílých a rUlových podobných V~Iikým květům magnoliovým, urvaným větrem, krouží a víří v smělých křivkách nad rozkoš. ným čtvercem Křižovnického náměstí u paty Karlova mostu. Snesše se v kmitavých chumáčích s gotického cimhuří staroměstské mostecké věže, opisují chvíli rozmarný kruh kolem haldachýnů zastiňujících ge .•. nealogické sochy Lucemburků, usedají pak na stupně trůnu krále a králevice, aby v okamžiku tloukli křídly o pestré štíty říšských erbů a znaků, svítících jako řada polodrahokamů přímo nad ostrým hrotem obloukll, který otvírá přístup na Kamenný most. Ná. hle však, přeseknuvše prudkou úhlopříčnou čtverec náměstí, kam otevřenými okny křižovnického chrámu padá ze skvoucí lucerny nad kupolí žlutý pruh světla, vrhají se prudce na průčelí tohoto kostela, hovícího slavnostní šíří a imposantním klidem společenské kul. tuře zakladatelů, rytířského řádu křižovníků. Mohutná jednoduchost chrámové fasády s hrdými sloupy pod slavnostní pavlačí ztrácí se téměř pod prudkým dojmem barokních soch, jimiž Guitainer, smyslný a patetický mistr XVII. věku, zalidnil všecky výklenky, výstupky a podstavce. Hle, ted slétají se holubi k smyslné soše ženské při levém křídle chrá" mových dveří, jako by chtěli sloužit své paní Venuši. Rozkošnicky prohnutá Madonna, která titěrně ma" lými nožkami dotýká se hlavy hadovy s nastudovaným gestem velké dámy, sestupující z kočáru, není než povrchnt náboženskou stylisací něžné vášně ženy, oddané sladkým hrám lásky. Dodatečně připiatá glorie 8