mu ghazelu. Jak by byly zajiskřily myslivé oči Košutovy, kdyby byl dostal do ruky přítelovu pozdější podivuhodnou knihu, "Hudbu v duši", okouzlující nejen vybroušeným hafizovským tvarem, ale nutící i k zamyšlení nad hlubokou moudmstí sufickou! Že Jaroslav Vrchlický okvětnými lístky růží širaských pronikl až k propastným hloubkám muslímské filosofie ghazelů jako "Duše", "Hřbitov v písni", ,,0 mladosti", "Rozšiřte Boha", "Modlitba" a "Podle Joba", i že mu právě tyto rady a zásady, podstatná to složka jeho životní moudrosti, v době těžkých zkoušek pomáhaly lusedati v resignaci "pod stromem poznání, byť popel byly jeho plody hořké", toť nejlepší úrok vzešlý ze setby vychladlé již ruky J. B. Košuta. Nekrology, které spolupracovníku svých časopisů napsali J. V. Sládek a S. Heller, zvadly rychle jako věnec hiíbitovní, ale znělka z "Nových sonetů samotáře", položená Vrchlickým na sléhající se hrob druhův, sama by měla stačiti, aby jméno Jaromíra B. Košuta nebylo nadobro zapomenuto: "On zvedl záhy tuto oponu, o které jeho Hafiz stále pěje, v ráj Suleiky a J usuf a juž spěchal. Sám nyní květ na ráje záhonu, zří s Firdusim v ty velké světů děje a nás v severních mlhách tady nechal." (1934.) 180