"nové" kaple Briziovy s freskami Ange1icovými a Signorelliho. Neznali jsme ještě ani jednoho obrazu ani jedné fresky silného a divokého mistra Lucy, když jsme se oň již živě zajímali. To Jaroslav Vrchlický, neúnavný odmykate1 renesance, přibHžil nám vášnivého visionáře, jak v bouřlivé křeči otecké bolesti nad mrtvolou krásného dvacetiletého syna krotí vášnivý cit umělec kým činem: "Mráz děsu bude tělem běžet, však z říše umění sladký tón jej zdolá: Syn můj! On to, on!" A tak zde Lucu Signorelliho skutečně poznáváme, "podivného a velkého malíře posed lého vidinou lidských těl", jak napsal přesně a stručně jiný č'eský básník. Osten smrti, podobný inspiraci dantovské, bodal Signorelliho při nadlidském letu k dokonalosti, když ve vidění posled ních věcí světa soustředil všecku hrůzu jejích obav do fresky Zatracených" když na záhadně vábící a sladcemrákotné komposici 'Cěla z mrtvých vzkří šení plastickými akty promítl nesmělou tuchu obrození, chvějící se na rtech a víčkách již vychládajících; když na závěr,ečném poli Blažených rozvedl v hudební symfonii nejsmělejší naděje křesťana XVI. věku, jejž renesance již naučila milovat pohyby a tance, spanilá gesta a svalovou dokonalost 25 plně vyvinutého nahého těla.