byse laik stejně všetečně jako nezasvěceně, čemuž se knihomilský nakladatel může je. nom usmáti, odpovídaje opět otázkou, ale značně změněnou: jakým písmem? N ejdokonalejší typy postupují před jeho duchovým pohledem v pravidelných řadách, připomínajfce nástup statistů v starší režii hila. rovské, a cvičené oko rozeznává se souhlasem, ba s nadšením: Bodoniho Empiriana! P.M.Fabriano!Jakmonumentální,jakslav. nostní, jaká jednoduchost, spojená neroz· lučně s renesanční vznešeností! Jest vůbec možno voliti jinak, jest třeba se ještě rozhodovati? Bohužel, jest třeba, neboť s pocitem syna moderní doby ,který se před veřejností musí styděti za své sklony passeistské, probouzí se i hlas českého svědomí, připomínající povinnost Čecha a vlastence. Což nemáme svá česká písma původní? Což Dy. rynkova Romana, což Menhartovo písmo byly vynalezeny docela nedávno? A tak se nakladatel-bibliofil rozhoduje pro čin čes· ko-německéhozbratření:nadokonalémně-