dědum láskou, která nenl Jenom vděčností za svrchovanou a neodpovědnou shovi vavost, tak !'Je též v literatuře stává, že mladé pokolení s bezděčným překvapením odkryje spojitost názorů, zálib a sklonů mezi sebou a generací dědovskou. Poznání takové bývá nejprve provázeno ruměncem zahanbení, dojmem myšlenkového zmatku, obrannou snahou zaplašiti stíny minulosti, a teprve zvolna se probouzí s neurčitým tušením, že tu jde o přirozený životní zákon, také vědomí, že UČlt! se od dědů, čerpati z jejioh zkušenosti, plniti pobídky, obsažené v jejich díle/a říditi se výstrahami, doloženými jejich neúspěchy a prohrami, zna~ mená posilu a větší jistotu při tvoření i při hledání. 'rato zvláštní, trochu paradoxní, ale rytmickými zákony života podmíněná lorma dorozuméní mezi dvěma generacemi, při čemž pokolení mezi nimi ležící jest úmyslně ze vzájemné dohody vylučováno, jest základní a primitivní útvar tradice. Jest vzácnějším a méně známým zjevem než boj otců a dětí na núž, avšak není nikterak náhodou. Hegelova dialektika dějin vykládá sice správně, že mezi dvěma generacemi přímo za sebou následujícími jest poměr tése a antitése, ale mylni'l tvrdí, že by pokolení tl'etí prostě syntetisovalo příkrý protiklad svých přímých předchůdcú; mohli bychom připustiti leda, že v této syntése značně převládají prvky převzaté z odkazu pokolení prvního. NašiRuchovci v 70. letech popřeji