se mladá generace velmi podstatně od vlasteneckých epigonů ze školy čelakovského, kteří spokojovali se nadšením jazykovým a v selankovitém kvietismu úzkostlivě se vyhýbali smělejším koncepcím slovanským i jakékoliv útočné politické myšlence. Literárním střediskem »Mladé Čechie« byly hlavně »Květy«, kdežto »česká včela« cd doby čelakovského byla orgánem spisovatelů starších a často i odpůrkyní modernějšího pokolenV6 Sám redaktor »Květů«, Josef Kajetán Tyl, na kterého se jednostranně díváme zkřivujícími skly radikální recense Havlíčkovy, stál snahám »Mladé čechie« velmi blízko. Hlásal často rozhodný, veřejný čin, uvědomov-al si vážnost politické útuace, burcoval muže i ženy z malátné mdloby. Jeho básně, dnes i u literárních dějepisců zcela zapomenuté, zaznívají tóny »Mladé čechie«, a jsou spřízněny s vlasteneckými verši B. Němcové velmi těsně. R. 1835 zahájil v »Květech« cyklus polohistorických obrazů »Listy z kroniky Tyla Horníka«, jehož pak nedokončil, plamennou apostrofou svého národa, kde střídavě obracel se k slavné minulosti i budoucnosti české a kde stále obměňoval myšlenku »slavno je státi mezi národy Čechem«. V básni té čteme dvě strofy, jež poskytují výmluvné paralely k básním V. B. Nebeského i B. Němcové: »Rekové vzhůru - z temnosti neznámých hrobů, zatřeste krunýřem, i zazvučte meči! Hlásati budu slavnou boji':J. našich dobu, naši pěknou o vítězný věnec péčij 106