na hlasitě nadšenými modlitbami li Bohe.; tak vzniklo 26 modliteb zaznamenaných učednlky, tak vznikly některé z jejích nejkrásnějších listA a hlavní dílo její mystiky »11 Dialogo della Divina Providenza«. Jako vůdčí motiv ekstatických těch projevd vrací se stále slovo láska, skoro novoplatonsky nořící se v nekonečné náručí Boha, jenž se dá poznati a podtiti pouze nesmírným milováním. Pro serafický svůj názor nalézá sama význačná slova a velkolepý obraz: »Duše, jež pozná nou mcotu i to, že vše dobré jest v Tvůrci, opoušti všecky tvory. vrhá se zcela do bytosti TvtircoTY. a proměňuje se do jisté míry sama v Boha poz().rujle, že láska v ní denně se zmnožuje; a tak nemůže na nic mysliti než na Boha, nic milonti než jej; všecko stvořeni a sebe samu zří dak a myslí si pouze v něm. jako ten. jenž vrhl se do moře a pluje pod vodou, nic nezří a ničeho se nedotýká než vody; podobu věci, jež jsou mimo vodu, může ovšem viděti, ale jen ve vodě; a láska boží jest tiché hluboké moře.«2 Tak jest Kateřina zbudovavšf všecko poznání a chápání &Jha vf{učně na základě lá.sky, »ľanima inamorata dí Oio«, jak říká stará italská mystika. Výrazem této viry provázené svrchovaným smyslovým vzrušením jsou výkřiky »Gesu dolce, Gesu amore«, jež rušíce tekst a vymykajíce sez celkoTé stavby, prožehují všecky její dopisy, i ony, jež .louží spíše církevně politickým snahám než m'JStickému osobnímu cítění.· Největším dílem ekstatického serafinismu 'est její »Dialogo delta Divína Providenza«, jedna z 28