byly milovány a vdávaly se, šlechetný mládenec ucházel se o ruku Kateřininu podporován její matkou, ďábel připomínal jí Rebeku, Leu, Rahelj dívce samé se zdálo, že její duchovní ženich ji opustil, ale zůstala mu věrna. Posléze přemohla všecka pokušení askesíj spodní její žíněný šat skrýval železný řetěz, lůžko její podobalo se rakvi; zeliny, Ovoce a chléb byly její jedinou stravou, bičování a posty kořenímj krásné hnědé kadeře byly ustříhány. Od r. 1362 byla členem sester třetího řádu sv. Dominika, které žily mimo zdi a sliby klášterní a jež lid nazýval dle černého pláště "manteIIate«, její koml1rka v rodném domě byla nejpřísnější celou. Odměna Ježíšova byla však sladká. Jako výjevy z ohrazl1 prirnitivl1, malované spíše vroucím srdcem než technicky vycvičenou rukou, působí pfibody z jejího duchovního styku s Kristem, o nichž současné životopisy její vyprávějí obšírně a pohnutě. Kristus přicházel do její komůrky, procházel se tiše, pak usedal k ní na lavičku a čítal s nf z breviáře, dovolit, aby jako Magdaléna pokorně sedla k jeho nohám, nastavil sv6j bok, aby pila z něho zdroj věčné lásky. V masopustě ~laviIa sňatek se Spasitelem a dostala od něho prsten, všem jiným neviditelný a hlubokou lásku svou směla mu opětovaně vyznávati horoucími slovy. Ježíš přišel, otevřel jeji levý prs, vyňal srdce a zmizel: v nejvyšší ekstasi, jež zbavovala telo tíže a jež zastavovala činnost smysh1, prožívaJa světice vášnivě tento sladký akt, symbolisujfcí posledni cíle cítěnf a maženf mystického. V rozkošeplném vytrženf mluvila Kateři 27