syntésu, pojal ji pronikavě jako vysoký mravní pI-íklad celého pokolení; po Brandesových stopúch vzkřísil jeho berlínský žák R. M. Meyer ve svých literárních dějinúch její obraz a vyvrcholil duchaplnou svou karakteristiku vřelými slovy obrany: » V e škole slaví se stále ještě vlasteneckú sebevražda Curtiova a Kodrova; nuže, odpusťme sebevraždu z l:csky ženě, která duševnč a mravně stála tak vysoko jako nemnohé ženy.« Osmdesáte let pr-ešumělo nad jejím hrobem; vdejné snahy a mravní tužby jejích obdivovatelů propadly nenávratně minulosti - ale Char10ttin úkladní problém znepokojuje posud nejšlechetnější srdce ženská všech nároc!lJ: stačí k spasení mužovu. přinese-li mu žena z lúsky dar občti, či zůstane takový čin její žertvou marnosti a sebeoklamání? (1905) 51