Než zatím co sloužila partikulárním zájmům italským, vzdávala se velikých všeobecných plánů křesťanských. Sen prvních let její veřejné činnosti, nová křižácká výprava, rozplýval se stále v matnější přelud, mocnosti, jež zprvu snažila se získati, odvrátila od sebe v bojích dvojího papežství a pro myšlenku vůbec nebylo zájmu. Tehdy v XIV. věku byla křížová tažení do Svaté země nečasovým klamem; v křesťanstvu nebylo ani rytířské chrabrosti, která by byla dovedla vrhati mužnou sílu do pustého jícnu nejistého podnikání - evropští národové nebyli již tak mladí a svěží jako v dobách Petra z Amiensu - ani nebylo nadšení pro záležitosti odlehlé, když naléhavé životní otázky tísnily. S větším ještě zklamáním pozorovala Kateřina nezdar svého úsilí o mravní obrodu církve, v níž viděla vnitřní obdobu k upevnění papežství v Italii. Žádala kdysi v listě papeže, »aby vyplel ze zahrady drkve páchnoucí rostliny, plné nečistoty a žádostí, naduté pýchou a plnící zahradu jedem a hnilobou, a nasázel na jejich místo vonné květiny, pastýře a preláty, pravé sluhy Ježíše Krista a otce chudých, kteří na nic nehledí než na čest boží a na spásu dušÍ.« Jindy psala výslovně: "Proto žádá moje duše s nesmírnou láskou, aby Buh vám odňal svým nekonečným milosrdenstvím všecku kolísavost a vlažnost vašeho srdce a proměnil vás v jiného člověka, toužícího horoucně po obnově, neb jiným způsobem nemůžete plniti vůle boŽ{ a jeho sluhu. Moje duše žádá, abyste konal spravedlivost proti spoustě oněch nespravedlivostí, které se živí a pasou v zahradě svaté církve. Když vám Pán propůjčil autoritu, a když jste ji přijal, jste zavázán užívati své moci a síly; nechcete-Ii jí však užívati, bylo by lépe vzdáti se toho, co jste přijal; to by posloužilo více ke cti boŽ{ a spáse vaší duše.« V Avignoně poznala mravní úpadek vyššího kněžstva, v Italii zřela jej znovu denně, volala po nápravě. Hlasu jejího tenkráte nechtěl nikdo slyšeti, Řehoř XI. neznal činoro ~4 dého vzchopení se, Urban VI. hledal jen násilné upevnění své