54 ,LABYRINT SLÁVY'. POSLEDNÍ VERŠ~:. vzdorující Plzně, pronese delší deklamaci o budoucí slávě v dějinách a komanduje k útoku: husitské boje jsou tu souzeny přecitlivělým srdcem lyrického pathetika. Rozdíl pojetí sdružen jest s rozdílem slohu. Čelakovský volil pádný, dlouhý, šestistopý verš ryze epický, jehož důraznost stupňují štěpné rýmy sudé většinou ženské, v energických trochejích duní takřka kolesa válečných vozů husitských - Vocel střídá čisté verše trochejské s nepodařenými řadami daktylotrochejskými, rýmy sdružené s rýmy postupnými a dospívá tak k rýmované próse, působící spíše dojmem falešné strojenosti než zvukové malebnosti. IV. ,Labyrint slávy'. Poslední verše. Bá~nický cyklus Vocelův dovršuje se r. 1846 rozměrnou skladbou poetickou, v níž jako v umělém tkanivu soustřeďují se veškeré nitky předcházejících jeho prací veršových, ,L aby r in tem s I á v y'. I tu skrývají se za historickými nebo polohistorickými ději ideje soudobé, i tu mluví osoby vzkřÍšené spíše suchým důmyslem historikovým nežli tvůrčí obrazností básníkovou tendenčním způsobem moderním. Také tentokráte Vocel vyhrotil svoji skladbu v důraznou didaktickou lekci národu duševně se obrozujícímu, též zde přesně vyložil svůj poměr k současnému vlastenectví. Též v ,Labyrintu slávy' 80uvisela volba líčeného ovzduší s odbornými zájmy spisovatelovými, i v detailech této skladby osvědčil Vocel své podrobné vědění archaeologické a kulturně historické a projevil vytrvalost tradic svého rodného města.