167 a biskupský? Jejich vinou milosti kněžské nikdo zdarma nedostane, zřejmě proti učení Kristovu a způsobu apoštolskému. Nic nalézti, nic pomysliti se nedá, co by si zasloužili; jsou tolika hrozných zločinů příčinou, tolika špatných příkladů původci; jsou vůbec veřejnou zkázou mravů, porušením života; nikdo není nestydatěji ničemný, ježto i činům nejničemnějším autority církevní roušku dávají a lidem vštěpují vědomí, že povinnost konají hřešíce. Ba dokonce nestydatost jejich k vlasti naší jest svrchovaná, neboť ji pm,tošÍ, aby jinde stavby mohli podnikati, aby v cizině Řím mohli obohacovati; nesnáze činí přáteltlm, příbuzným, bratr um a rodičům a jako mzdu za ·službu hanebnou z vlasti si kořist nesou. Zdaž tedy někdo diviti se může, že více než samého krále-antikrista nenávidím kurtisány, ježto sami 'jsou původci nesmírné moci jeho? Nikdy ne-odvážil se nikdo osobovati si, co jemu kurtisáni sami od sebe nabízejí a jeden přes druhého poskytují, že papež římský může viniti naši dobrou vůli? Neboť kurtisánové beze všeho nucení, nýbrž dobrovolně chtějí. aby papež měl takovou moc, jaké jinak nejen by -se neodvážil si osobovati, nýbrž ani přáti. Či někdy byl by dotkl se Německa loupeženíni, kdyby cesty od nich otevřené nebyl nalezl? Ejhle! loupežnictví od nich zřízené nově, neslýchané a krutější, než všecka, o kterých kdy -od stvoření světa bylo slýcháno: Císaře okršku