řovati a lstí lidi šiditi; i ženy si osedlali přemluvivše je při zpovědi; a tak ženy shrabují se všech stran, aby jim daly, od mužů, dětí, vůbec, odkud jen mohou. A tohle vše jest bohabojná loupež\ bohabojná krádež. František: Ale přece dle mého mínění měla by se potrestati desetkráte přísněji než která~ koliv bezbožnost. Hutten: A přece jsi chtěl františkánům s dřevěnými sandály vystavěti nové hnízdo, a to dnes by již stálo, kdybych nebyl sám zakročil vymlouvaje ti mínění tvé.*) František: Přiznávám se, chtěl j~em, a stálo by teď; tenkráte totiž byl jsem jimi omámen jako jiní. Hutten: Tedy předně v tom záleží záchrana Německa, znáti a viděti jejich úskoky a lsti: neboť snadno dá se spočítati, jakými nástrahami na naše úděly otcovské číhají, jak nás divným způsobem a různými cestami klamají, jak velkou žeň mají prah,mebně pochlebujíce a se všemi cizopasníky tím více souhlasíce, čím za hostinami boháčů se ženou a u prahu šlecht iců se krčí. Dostanou-li tu něco, dělají smutný obličej, v duchu však se velice radují. Avšak někteří nedostávají sice peněz na svaté účely, avšak tím mnohem více a hojněji vína, *) V listinách skutečně nalézáme zprávy, že Sikingen se svojí chotí Hedvikou z Florszheimu klášter Trumbašský nedaleko Ebenburgu hojně znovú nadal.