moderní baladu, ale nebyl ani epikem ani umělcem vystihujícím hrůzu a tíhu života; pohrával si i s poesií sociální; psal erotiku bez vášně, kterou zaměnil za tichou lyriku manželskou a rodinnou. Z četných knih Klášterského uvádíme: Ptačí svět (1888), Písně z práce (1891), Poli a lesy (1891), Pražské motivy (1893), Sonety tiché pohody (1899), Z českých žalmů (1911), České balady, romance a jiné básně (1912), I'fOnické siciliány (1913), V záři svobody (1923), Chodský písně (1926, lidové ohlasy v nářečí), Chvíle zasnění a vzpomínek (1934), kromě toho několik veršovaných svazečků pro mládež. V posledním desítiletí se zabýval Klášterský hojně překládáním básníků anglických; tu lze chváliti spíše jemný vkus při vybírání než sourodost básnického slohu originálu a přebásnění. Sem náleží: Byronův »Vězeň Chillonský« (1900), »Mazepa« (1902) a »Parisina« (1904); výbory z básní Longfellowových (1902) a Aldrichových (1903), Wildeových (1910) a Bryantových (1910), velká antologie Moderní poesie americká (1907 a 1909 ve 2 sv.) a tři řady slavných znělek Lee Hamiltonových »Sonetů immaginárních« a »Sonetů bezkřídlých hodin« (1908) a El. Barret-Browningové »Sonetů portugalských« (1908, n. vyd. 1914), k nimž se pojí překlad nesnadných »Sonetů« Shakespearových (1926); dále Shelleyův »Epipsychodioll« (1931) ;po Sládkovi převzal a vl. 1913-19154 svazky dokonal úkol ztlumočit Shakespeara po česku a připojil ještě překlady Shakespearovy epiky (1925). Po J. Vrchlickém řídil »Sborník světové poesie«. Některé jeho cenné překlady anglických pohádek a pověstí i výborů určeny, jsou mládeži. (Rozsáhlý memoirový spis Vzpomínky a portrety [1934] jest důležitým pramenem nejen pro životopis Klášterského, ale i pro celý literární život český od let 80.) V literárních svých začátcích stál A. Klášterskému blízko Emanuel čenkov (1868-1940, pseudonym Emanuela Stehlíka), horlivý pracovník pro shodu českofrancouzskou a překladatel románových děl Hugových, Bourgetových, Richepinových a Prévostových. Kromě druhů všeobecně běžných v této skUipině básnické pěstoval i vlasteneckou poesii zbarvenou rétoricky a drobnou prózu. Od chmurné neb tklivě zádumčivé nálady básnické tvorby literární družiny právě uvedené odráží se jasný a jary tón, který zaznívá z nejcharakterističtějších stran Karla Maška. Karel Mašek (1867-1922) obrátil na sebe pozornost cyklem 379