17 krajin vypozorovaných a vystižených s impressionismem velmi vypčstěným, které zalic1ií.ují důvěrné a vášnivé boly a touhy duše jedinečné, rýsují se tu v zjednodušených liniích symbolické scenerie freskového rázu, aby byly rámcem pro. symbolickft divac1la společenského vývoje, doufání, zklamání a novoidealistického náHatu. Celek postaven jest pod zorný úhel touhy po mravním odvážném osvobození jednotlivce i společnosti; osvobození, které si uvědomilo, že jeho podmínkou jest obět, osamocení, melancholie filosofova. 7.: nesmělých a přísných tuch "V y b o II ř e n Ý c II s mu t k ů" vede přímá cesta ~ "D obr o dr u ž s tví m o dvah y", takže sen o "údoH nového královstvír• byl pouhou episodou; podobně vede cesta, ač sráznější a zoufalejší, od misogynství "V y b o u ř e n Ý c h s m u t k li" k erotickému pessimismu "L y r i kyl á s k y aživota".- . Dvacet let po první své básnické knize JWílniká Antonín Sova přehlídku svého lyrického díla; výsledek této revise umělce již zralého a muže prošedšího gehennami sm.utkú a utrpení, bude asi odlišný od ob.·azu, jaký kreslí psychologický. výklad vývoje básníkova, o jaký nám jde v tomto informačním výboru. Avšak v čelo revisionistického svého souboru staví Antonín Sova Výbor b~sní. 41. 2